tirsdag den 12. april 2016

Kridhvid i Madrid er tilbage



”Paraguas, paraguas, paraguas”. Paraply-sælgerens kald finder vej gennem dråberne i et sjældent regnvådt Madrid centrum. Jeg er dog forberedt og har medbragt min egen paraply, da jeg af erfaring ved at foråret også på disse kanter kan være lunefuldt.

Trods den gå himmel og de våde gågader er det fantastisk at være tilbage i Madrid. Det er snart et års tid siden at jeg forlod byen sidste sommer, for at rejse rundt i Storbritannien – efter at have været kridhvid i Madrid i et års tid.

Jeg vendte første gang tilbage i februar og nu er jeg her for at blive i et par måneder. Da jeg har kunnet følge en stadig aktivitet her på bloggen, har jeg besluttet at opdatere den løbende under mit ophold. Derfor vil jeg komme med nye historier fra Spaniens bankende hjerte.

Der er noget unikt ved at opleve en by gennem årets skiftende sæsoner, og foråret er ligesom mange andre steder noget helt specielt. Folk finder igen vej til de mange frodige parker mens livet springer ud på ny. Og især her i Madrid bør man nyde denne årstid, før hedebølgen tynger henover højsommeren.

I dag har jeg dog søgt ly for regnen på min stam-café La Ciudad Invisible nær operaen, hvor det venlige personale tager smilende imod og byder velkommen tilbage. En kop ”café con leche” er fantastisk skrive-benzin, og til bare €1,50 er der råd til at tanke op adskillige gange undervejs.

Så hop på vognen og følg med her på bloggen gennem de næste par måneder.